Varmt välkommen till Hemfrid

Din städning kommer att överlåtas till Hemfrid från och med 16 oktober 2023. Vi ser fram emot att få ta hand om ditt hem och din städning. Vi på Hemfrid strävar alltid efter att leverera högsta möjliga kvalitet, där hög standard och noggrannhet kommer i första rummet. Tack vare vår kvalitetsgaranti kan du känna dig trygg i att vi alltid utför arbetet så att du blir nöjd.

Frågor och svar

  • Vad händer med mitt kommande städtillfälle?

    Dina kommande städningar utförs som planerat och inga förändringar sker i samband med sammanslagningen. Vem som städar, hur det städas eller när det städas hos dig vill vi inte påverka i onödan.

    Du är dessutom undantagen från Städarnas årliga prishöjning 2023. Du kommer istället att omfattas av Hemfrids prisjustering 1/1 2024. Du kommer att informeras via mejl eller sms om vilken prisjustering du kommer att få senast 1/12 2023. Har du frågor eller har du missat priskommunikationen? Tveka inte att höra av dig till info@hemfrid.se eller 010 555 85 00.

  • Ingår städmaterial i min hemstädning?

    Våra städprodukter ingår i din hemstädning. Du kommer att få Hemfrids miljömärkta produkter hem till dig tillsammans med trasor. Du får information via sms när produkterna är på väg hem till dig, och din Hemfridare ser till att det skickas hem nytt medel till dig när det börjar ta slut.

  • Hur gör jag om jag vill av- eller omboka?

    I Hemfridappen kan du enkelt och smidigt boka om ditt städpass och flytta det till en annan dag. Du kan även kontakta oss på 010-555 85 00 eller kundservice@hemfrid.se så hjälper vi dig. Som kund hos Hemfrid måste du höra av dig fem arbetsdagar före din schemalagda städning om du vill av- eller omboka. I de allmänna villkoren hittar du fler detaljer.

  • Var hittar jag Hemfrids app?

    I vår app kan du hantera dina bokningar, städinstruktioner, rutinformation, fakturor och mycket mer. Appen hittar du här.

  • Får jag en egen kontaktperson hos Hemfrid?

    Ja, du kommer att få en egen kontaktperson som kommer att ansvara för din städning. För att göra övergången så enkel som möjligt kommer din befintliga kontaktperson vara kvar under en period för att svara på dina frågor och hjälpa oss förstå vad som är viktigt för dig som kund.

  • Hur uppdaterar jag min kontaktinformation?

    För att vi ska kunna kontakta dig gällande din städning behöver vi dina kontaktuppgifter. Dessa uppdaterar du enklast via vår app. Ladda ner appen här.

  • Hur hanteras min persondata?

    I samband med bytet av avtalspart kommer även dina personuppgifter att överlåtas från ditt nuvarande städbolag till Hemfrid. Hemfrid kommer således att vara personuppgiftsansvarig för den fortsatta behandlingen av dina personuppgifter och kommer att behandla dessa på samma sätt som gjorts tidigare. Om du vill ha mer information om behandlingen av dina personuppgifter, se Hemfrids integritetspolicy.

  • Var hittar jag Hemfrids allmänna villkor?

    Du hittar våra allmänna villkor här.

  • Hur gör jag om jag vill betala via autogiro?

    Med autogiro överförs din betalning automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodag.

    Så här gör du:

    Du kan ansöka om autogiro via din internetbank. Ingen underskrift behövs, eftersom du identifierar dig genom att använda din banks inloggningssystem. Du kan också ansöka om autogiro med blanketten, Autogiroanmälan, medgivande

    Ange namn, adress, personnummer och konto för den som är betalare/fakturamottagare.

    Om betalning ska ske från annan person än den som står som fakturamottagare så fyller ni i namn, personnummer och bankkontouppgifter på den avvikande betalaren.

    I fältet Betalar-/kundnummer fyller du i ditt kundnummer hos Hemfrid som du hittar i övre högra hörnet på din faktura.

    Blanketten postas sedan till Hemfrid, Box 38154, 100 64 Stockholm.

    När vi tagit emot din ansökan om autogiro stämmer vi av uppgifterna med din bank. När ansökan är godkänd kommer du inte att få någon faktura skickad till dig utan beloppet kommer dras från ditt konto på förfallodagen. Vill du ha en kopia av din faktura kan du ansluta dig till epost-faktura eller e-faktura.

    Uppsägning av autogiro kan göras via internetbanken eller genom att du kontaktar ditt bankkontor.

    Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 010-555 85 00 eller via e-post till info@hemfrid.se.

  • Justerar ni alla era priser?

    Vi justerar priserna för återkommande hemstädning. Våra engångstjänster påverkas inte av denna prisjustering.

Allt du behöver på ett ställe

För dig som har hemstädning har vi samlat allt du behöver under ett och samma tak i vår app.

  • Se dina städtillfällen
  • Om- och avboka pass
  • Hantera din städbeskrivning
  • Håll koll på dina fakturor
  • Lämna ett omdöme