Vi jobbar hos dig när du jobbar hemma
Vi är HemfridHållbarhetsrapport 2017

Hållbarhet

Hållbarhetsrapport 2017

Vi har under 2017 fortsatt att satsa på mer hållbara tjänster i hemmet. Nu publiceras den andra Hållbarhetsrapporten.

– Hela vår affärsidé handlar om att skapa en mer hållbar vardag för både kunder och medarbetare. Hållbarhet är en integrerad del i vår affär och i vår rapport berättar vi om vilka möjligheter och utmaningar vi jobbar med, säger Frida Koff kommunikations- och hållbarhetschef Hemfrid.

Viktiga höjdpunkter 2017 var bland annat signering av FN:s Global Compact och fortsatta satsningar på integration. Hemfrid har under året utökat antalet språkutbildningsplatser för medarbetare tillsammans med utbildningsföretaget Swedish for Professionals och har även varit med i Handelshögskolans integrationssatsning RAMP.

Därutöver har Hemfrid haft ett stort fokus på att bli mer klimatsmarta och minska företagets negativa miljöpåverkan. 2017 byttes en stor del av bilparken ut till elhybrider och på bara ett år har koldioxidutsläppen från egna fordon minskat med 38 procent. För kunder genomfördes även en kampanj tillsammans med Sellpy för att göra det enklare att återvinna kläder och ge gamla prylar ett nytt liv.

En förutsättning för att lyckas skapa mer hållbara tjänster framöver är en ökad digitalisering av verksamheten;

– Vi ser att ny teknik och digitala verktyg kan hjälpa oss med bättre logistiklösningar och nya innovativa tjänster som kan göra vardagen ännu enklare, säger Maria Andersson vd Hemfrid.

Hållbarhetsrapporten går att läsa i sin helhet här nedan.

Hållbarhetsrapport 2017

scroll top