Vi är HemfridSamarbete med TechBuddy

Nyheter

Samarbete med TechBuddy

Nu breddar vi vårt tjänsteutbud med IT-tjänster. Tillsammans med startupbolaget TechBuddy förenklar vi även den digitala vardagen för våra kunder och erbjuder teknisk support hemma.

– För den som inte är tekniskt kunnig kan det vara enormt frustrerande när nätverket krånglar, något nytt ska installeras eller datorn har låst sig. Vi vill hjälpa våra kunder att lösa de tekniska problemen hemma och göra den digitala vardagen ännu enklare, säger Hemfrids vd Maria Andersson.

TechBuddy startades 2016 med affärsidén att erbjuda teknisk support direkt i hemmet. Via en app kan kunder beställa hjälp med personlig rådgivning, installation och service. TechBuddy har utvecklat en plattform där frilansande TechBuddies ansluter sig och tar uppdrag. Idag är över 500 Buddies kopplade till plattformen. En viktig del i affärsidén är också att guida kunderna att göra smartare val och välja hållbara produkter som är schysst producerade.

– Vi ser fram emot att hjälpa Hemfrids kunder med allt från från att få internetuppkopplingen att fungera till att installera skrivare, datorer eller ge tips om det smarta hemmet. Med vårt samarbete har vi möjlighet att göra tekniken både roligare och mer tillgänglig för fler, säger Josefin Forssell vd för TechBuddy Norden.

Tjänsterna är tillgänliga till ett bra pris för Hemfrids befintliga kunder. Läs mer om TechBuddy här