A warm welcome to Hemfrid
Your cleaning will be transferred to Hemfrid. We look forward to taking care of your home and your cleaning needs. At Hemfrid, we always strive to deliver the highest possible quality, where high standards and precision take precedence. Thanks to our quality guarantee, you can rest assured that we always do the work to your satisfaction.
Frågor och svar
- Vad händer med mitt kommande städtillfälle?
Dina kommande städningar utförs som planerat och inga förändringar sker i samband med sammanslagningen. Vem som städar, hur det städas eller när det städas hos dig vill vi inte påverka i onödan.
- Hur kommer jag i kontakt med Hemfrid?
Hemfrid når du på 010-555 85 00 eller på info@hemfrid.se
Du kan hantera väldigt många frågor direkt i vår app. Där kan du hantera kommande bokningar, städinstruktioner, rutinformation, fakturor och mycket mer. Du hittar appen här: här.
Vi nås även på info@hemfrid.se
- Hur uppdaterar jag min kontaktinformation?
För att vi ska kunna kontakta dig gällande din städning behöver vi dina kontaktuppgifter. Dessa uppdaterar du enklast via vår app. Ladda ner appen här.
- Hur gör jag om jag vill av- eller omboka?
In the Hemfrid app, you can easily and conveniently reschedule your cleaning session to another day. You can also contact your Area Manager directly. As a Hemfrid customer, you need to notify us five working days before your scheduled cleaning if you wish to cancel or reschedule.
- När kommer min första faktura?
Din första faktura kommer månaden efter att ditt avtal övergått till oss. Fakturan avser städningen utförd föregående månad. Även om du tidigare har betalat via autogiro eller e-faktura kommer den första fakturan i som pdf till din mejladrss. Om vi inte har en mejladress till dig skickas fakturan via posten. Därefter kan du välja att teckna dig för autogiro eller e-faktura.
- What subscriptions models do you have?
As a customer with us, you have the option of either a regular contract or a home cleaning subscription.
With a regular contract, you receive an invoice each month for the actual hours of cleaning you have purchased.
As a subscription customer, you have access to your own time bank where you can save and borrow hours. Based on the number of cleaning hours in your contract, your time bank is replenished with new hours each month. These are used for your recurring home cleaning and any additional services. If you use fewer hours than planned, for instance, if you cancel a cleaning, your time bank balance increases. If you use more hours than planned, such as by booking an extra service, your time bank balance decreases. You pay the same amount each month, regardless of whether you used more or fewer hours than planned.
- Hur hanteras min persondata?
I samband med bytet av avtalspart kommer även dina personuppgifter att överlåtas från ditt nuvarande städbolag till Hemfrid. Hemfrid kommer således att vara personuppgiftsansvarig för den fortsatta behandlingen av dina personuppgifter och kommer att behandla dessa på samma sätt som gjorts tidigare. Om du vill ha mer information om behandlingen av dina personuppgifter, se Hemfrids integritetspolicy.
- Var hittar jag Hemfrids allmänna villkor?
Du hittar våra allmänna villkor här.
- Hur gör jag om jag vill betala via autogiro?
Med autogiro överförs din betalning automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodag.
Så här gör du:
Du kan ansöka om autogiro via din internetbank. Ingen underskrift behövs, eftersom du identifierar dig genom att använda din banks inloggningssystem. Du kan också ansöka om autogiro med blanketten, Autogiroanmälan, medgivande
Ange namn, adress, personnummer och konto för den som är betalare/fakturamottagare.
Om betalning ska ske från annan person än den som står som fakturamottagare så fyller ni i namn, personnummer och bankkontouppgifter på den avvikande betalaren.
I fältet Betalar-/kundnummer fyller du i ditt kundnummer hos Hemfrid som du hittar i övre högra hörnet på din faktura.
Blanketten postas sedan till Hemfrid, Box 38154, 100 64 Stockholm.
När vi tagit emot din ansökan om autogiro stämmer vi av uppgifterna med din bank. När ansökan är godkänd kommer du inte att få någon faktura skickad till dig utan beloppet kommer dras från ditt konto på förfallodagen. Vill du ha en kopia av din faktura kan du ansluta dig till epost-faktura eller e-faktura.
Uppsägning av autogiro kan göras via internetbanken eller genom att du kontaktar ditt bankkontor.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 010-555 85 00 eller via e-post till info@hemfrid.se.
- Hur gör jag om jag vill betala via e-faktura?
Att betala via e-faktura är ett fördelaktigt alternativ för dig med återkommande städning som inte vill ha en pappersfaktura hemskickad. Den elektroniska fakturan skickas istället direkt till dig via din internetbank där du kan se fakturan, som har samma utseende som den ordinarie pappersfakturan.
E-faktura kan erbjudas dig som betalar räkningar via någon av följande banker: Swedbank, Sparbanken Syd, Nordea, Danske Bank, SEB, Handelsbanken, Skandiabanken, ICA Banken, Länsförsäkringar Bank, Marginalen Bank, SBAB Bank samt Ålandsbanken.
Observera, det måste vara den som står som fakturamottagare som är e-fakturabetalare, inte någon annan i familjen.