Uppdaterade villkor 2025
Vi strävar alltid efter att upprätthålla högsta möjliga kvalitet och service. För att kunna fortsätta det arbetet, och samtidigt säkerställa att vi kan erbjuda hållbara villkor för våra anställda, behöver vi ibland justera våra priser. Nästa prisjustering träder i kraft 1/1 2025 och påverkar alla våra hemstädningskunder.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring årets prisjustering, och du är varmt välkommen att kontakta oss om du har fler frågor eller funderingar.
Vi ser fram emot att ta hand om ditt hem under 2025!
Frågor & Svar
- Varför gör vi en prisjustering?
Vi strävar alltid efter att leverera högsta möjliga kvalitet i de tjänster vi utför. För att kunna göra det behöver vi ibland justera våra priser. Detta för att kunna fortsätta utveckla våra tjänster, möta ökade kostnader i samhället och för att kunna erbjuda våra anställda hållbara anställningsvillkor.
Under 2024 har vi till exempel utvecklat och lanserat en helt ny app för att förenkla tillgången och öka flexibiliteten i våra tjänster, vi har investerat i IT-säkerhet och vi har satsat på vidareutbildning av våra anställda.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare några av branschens bästa villkor och möjligheter till utveckling och utbildning. Vi är övertygade att nöjda och motiverade medarbetare är nyckeln till att leverera tjänster av högsta kvalitet.
Du hittar mer information i våra allmänna villkor, paragraf 9.3.
- När ändras priserna?
Den 1 januari 2025 träder den nya prislistan i kraft. Det betyder att du som kund får din första faktura med ändrade priser i början av februari.
- Vilket blir mitt nya pris?
Ditt nya pris beror på hur många timmar du har hemstädning, och hur ofta. Din prishöjning får du i ett mejl från oss som skickades i slutet av november. Har du missat mejlet? Kontakta din Area Manager för vidare hjälp!
- Justerar ni alla era priser?
Vi justerar priserna för återkommande hemstädning. Våra engångstjänster påverkas inte av denna prisjustering.
- Hur beräknas de nya priserna?
Vår beräkning utgår ifrån det ekonomiska läget i samhället, i form av t.ex. inflation och ökade materialkostnader, de investeringar som vi gör för att vidareutveckla våra tjänster för att möta våra kunders behov samt de löneökningar vi gör för att kunna fortsätta erbjuda våra anställda hållbara villkor.
- Har höjda lönekostnader påverkat priserna?
Som marknadsledare räcker det inte att sträva efter förträfflighet inom vår organisation – vi har ett ansvar för hela branschen. Våra anställda är vår ryggrad, och vi vill bidra till att hela branschen tar sitt ansvar och erbjuder hållbara villkor. Genom att sätta våra anställda i första rummet vet vi att vi i gengäld får engagerade, dedikerade och kompetenta personer som arbetar för dig. För oss är det självklart att ha kollektivavtal, och vi har dessutom valt att lägga oss högre än den avtalade lägstalönen.
- Vad ingår i serviceavgiften?
Vår serviceavgift täcker det som inte ingår i rutavdraget, till exempel medel, material och rutadministration.
Vår serviceavgift justeras 1/1 2025 till 85 kr.