Lediga jobb
- Talent Acquisition Lead – Hemfrid (del av KEYTO Group)Sista ansökningsdag fredag 31 oktoberAnsök
Utan rekrytering – ingen tillväxt.
Vi är mitt i en resa där expansionstakten är hög och riktningen tydlig: KEYTO Group ska bli den ledande, tech-drivna destinationen för tjänster i och kring hemmet. Men inget av detta är möjligt utan en rekryteringsfunktion i världsklass. Därför söker vi nu dig som vill ta helhetsansvaret för att bygga den och göra den till motorn för vår fortsatta framgång.
Ditt uppdrag
Det här är inte en färdig struktur. Det är du som bygger den och du gör det med höga ambitioner. Du kommer att:
- Vara en nyckelspelare för tillväxt: utan rätt människor stannar vi. Ditt jobb är att säkerställa att vi kan växa i det tempo vi sätter upp.
- Bygga och skala upp: bygga upp och utveckla rekryteringsfunktionen till en rekryteringsfunktion i mästerklass, från strategi till hands-on leverans.
- Utveckla framtiden: testa nya grepp, ta in inspiration både från Sverige och internationellt och våga utmana det som redan finns. Inspireras av vad vi kan digitalisera och automatisera och vad vi måste personalisera för att verkligen sticka ut som arbetsgivare.
- Leda och utveckla teamet: ansvara för vårt lilla rekryteringsteam och coacha, prioritera och se till att ni tillsammans levererar i toppklass.
- Arbeta såväl strategiskt som operativ: driva rekryteringar för både tjänstemän och kollektivanställda, samtidigt som du sätter riktning och struktur för långsiktig framgång.
- Bygga för framtiden: utveckla processer, verktyg och arbetssätt som gör oss snabbare, bättre och mer attraktiva som arbetsgivare.
- Bredda kontaktytor: bygga starka samarbeten med chefer i hela vår tjänstevertikal och på sikt även vara en rekryteringspartner för större delar av vår koncern, internationellt.
Du rapporterar till HR Operations Manager och samarbetar nära med Keytos ledningsgrupp inom cleaning – liksom med koncernens övriga vertikaler.
Vem är du?
Du är trygg i din rekryteringskompetens och står stadigt i en ledande roll samtidigt som du är nyfiken på att utforska nytt. Du triggas av helhetsuppdraget: att få bygga något som inte funnits tidigare. Du gillar tempo, utmaningar och att jobba i en miljö där inte allt är tydligt eller färdigformat men möjligheterna är desto större. Med en prestigelös inställning tar du dig an allt från strategiska initiativ till operativ rekrytering i vardagen.
Vi tror att du har;
- Gedigen erfarenhet av rekrytering, gärna både tjänstemän och volymrekrytering.
- Intresse för digitalisering och hur tech kan utveckla rekrytering.
- En strukturerad och lösningsorienterad approach, du ser vad som behöver göras och driver det framåt.
- En prestigelös inställning: redo att göra det som behövs, från strategi till hands-on.
- Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska.
Meriterande: erfarenhet av att bygga upp rekryteringsfunktioner, internationell exponering samt certifieringar inom tester och kompetensbaserad rekrytering.
Därför ska du välja oss;
På KEYTO Group bygger vi något nytt. Vi siktar på att bli den ledande, tech-drivna destinationen för tjänster i och kring hemmet, i Sverige och utanför. Förändringstempot är högt, tydligheten ibland låg men engagemanget och viljan är enorm. Här får du utrymme att påverka, testa nytt och sätta din prägel på en funktion som är helt avgörande för vår framgång.
Våra värderingar We Care, We Share, We Dare guidar oss varje dag och vi hoppas att du känner igen dig i dem.
Det praktiska;
Tjänsten är på heltid 100% med placeringsort Stockholm. Vid behov reser du till våra andra kontor. Start enligt överenskommelse.
Vi går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer löpande, så vänta inte med att söka om du tror att du är vår framtida kollega. I vår rekryteringsprocess strävar vi efter att möta varje kandidat fördomsfritt och med fokus på kompetens. Det innebär att du under processen kan få göra arbetspsykologiska tester, som sedan ligger till grund för en intervju där vi pratar om situationer och erfarenheter kopplade till de kompetenser vi tror är viktiga för att du ska trivas och lyckas i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Alice Brus.
- Area Manager - Hemfrid KatrineholmAnsök
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER I KATRINEHOLM
En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i Katrineholm. Låter det som du? Läs mer nedan!
Vad gör en Area Manager?
Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare.Vem är vår nästa Area Manager?
Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning!För att summera ser vi att du har:
- Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
- Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och/eller B2B verksamhet
- B-körkort
Som person:
- Brinner du för att ge god service
- Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta.
- Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljning och tillväxt
- Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska
- Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper
Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid?
Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse, men gärna omgående. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan! 🤩Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på hr@hemfrid.se.