MG 9742-crop

”Det var viktigt för oss att anlita en aktör som var seriös”

Helger som tillbringades med att handla, städa och laga mat istället för att umgås och koppla av, var länge verkligheten för Gisela Franzén och hennes familj.

Städningen kändes alltid som ett måste när det blev helg, för det var då vi hade tid över för att städa.

Gisela bor tillsammans med sin man, dotter och labrador i ett radhus strax söder om Stockholms innerstad. Gisela berättar att efter en julafton fick hon nog och kände att hon inte orkade städa undan efter ännu en gång.

Jag orkar inte mer, så kände jag. Dessutom var det vinter och vår hund fäller väldig mycket päls under den här perioden och drar in sand och grus i huset. Sen var jag trött på att bråka och tjata på familjemedlemmar om städningen.

Mer tid över till att umgås

Gisela fick tips om Hemfrid när hon började leta efter företag som kunde hjälpa till med hemstädningen.

Det var viktigt för oss att anlita en aktör som var seriös, professionell och hade bra villkor för sina anställda. Och där uppfyllde Hemfrid alla kraven.

Snabbt märkte Gisela en stor förändring hemma i radhuset. Förutom att det var rent och snyggt när hon kom hem från jobbet, hade familjen nu mer tid över till att umgås.

Småtjafset försvann direkt här hemma och även stressen. Vi började ägna helgerna åt att umgås, ta långpromenader med hunden tillsammans och hitta på saker. Även om vi umgicks tidigare kändes det här som en helt ny nivå.

Smidig kontakt direkt i appen

Gisela kan enkelt hålla koll på städtillfällen, fakturor och vem som utför städningen, direkt i sin telefon.

När min dotter gick i skolan kunde jag enkelt byta tider och dagar för städningen direkt i appen när det till exempel var lov och hon var hemma. Så hon slapp bli väckt tidigt på morgonen av att det började städas hemma.

Oftast är det samma person som kommer hem till Gisela och utför städningen. Men skulle något ändras får hon direkt information om det.

Precis som alla andra har ju personen som städar hos oss semester ibland, men det känns skönt att jag direkt kan se vem som kommer hem till oss istället.

Gisela berättar även att det känns tryggt att ha samma kontaktperson på Hemfrid som hon kan kontakta vid frågor.

Det känns bra att ha ett nummer jag kan ringa och jag vet vem som svarar, att den personen vet vem jag är och vilka behov jag har när det kommer till städning.