hemfrid_logo

Vi svarar gärna på dina frågor

icon

Chatta med oss

icon
Tel: 0200 - 11 45 50

Öppet: 8-17 alla vardagar

Att vara kund

Vad innebär ett hemstädningsabonnemang?

Ett hemstädningsabonnemang innebär att vi kommer hem till dig och städar varje eller varannan vecka, under vardagar mellan klockan 08.00-17.00. Hur länge vi städar (minimum 3 timmar) och vilka dagar är något vi kommer fram till efter vårt första möte. Du kan styra din bokning i vår app och omboka fem arbetsdagar i förväg. Vid ombokning har vi något vi kallar för timbank, där dina timmar läggs tillgodo. Det innebär att du sparar dem (max 3 tillfällen) till när det passar dig, eller om du vill lägga till några av våra andra tjänster.

Jag vill bli kund - Hur skaffar jag städhjälp?

För abonnemangstjänster börjar vi med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom dina önskemål och berättar mer om hur Hemfrid arbetar. Om du är intresserad av våra abonnemangstjänster bokar du ditt kundbesök direkt på webbplatsen eller ringer oss på 0200–11 45 50.

Hur snabbt kommer ni igång med städningen?

Vi har som mål att komma igång så snabbt som möjligt, inom en eller två veckor (eller enligt önskemål). Då startar vi oftast med en större städning som sätter standarden för ett fortsatt arbete med ditt hem.

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

Ingenting. Om du har lösa prylar liggandes kan vi plocka i ordning dem om du önskar, annars utgår vi ifrån ditt hem och dina förutsättningar.

Får jag samma person vid varje städtillfälle?

Hemfrids mål är kontinuitet. Som kund har du samma person, veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.

Hur anlitar jag er för regelbunden barnpassning?

Vi inleder alla barnpassningsuppdrag med ett telefonsamtal där vi går igenom familjens behov och önskemål. Därefter tar Hemfrid fram en lämplig kandidat som familjen får träffa och godkänna innan uppdraget påbörjas.

Vad händer om jag inte är nöjd med Hemfrids tjänster?

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det. Efter varje städtillfälle har du möjlighet att tycka till om dagens städning via vår Hemfrid-app.

Vilka krav ställer Hemfrid på sin personal?

All vår personal har genomgått internutbildning och introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär Hemfrids arbetskläder.

Hur arbetar Hemfrid med säkerhet?

Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal arbetar under sekretess. Hemfrid har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter.

Vad händer om personalen gör sig illa hemma hos mig?

All vår personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.

Vad händer om något går sönder?

Hemfrid har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Du betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Vi på Hemfrid administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket.

Hur betalar jag för tjänsterna?

Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum och fakturan hittar du i vår Hemfrid-app.

Kommer ni på Hemfrid och tittar innan ni utför ett uppdrag?

Det behövs inte för våra engångsuppdrag, men för vår abonnemangsstädning ingår ett kostnadsfritt hembesök för att vi ska kunna ge en korrekt offert och komplett städbeskrivning.

Vad ingår i en storstädning?

Hemfrid har satt ihop ett antal moment som ingår i storstädningen. Är det något du saknar eller om du vill prioritera vissa moment kan vi självklart ordna det. Antalet timmar för storstädningen beror på bostadens storlek, utseende och behovet av insatser. Se moment storstädning här och boka sedan din storstädning direkt på webben.

Vad ingår i en flyttstädning?

Hemfrids flyttstädning är en omfattande rengöring av bostaden. Kort och gott rengör vi från golv till tak och putsar alla fönstren. Se alla moment och boka din flyttstädning hos oss, så kan du stryka den från att-göra-listan.

imbox logo