David

Möt David

”Jag tror på riktigt att jag har världens bästa jobb”

David Jansson bytte bankvärlden mot Hemfrid. Först som bemanningschef, och nu som områdeschef. Det innebär att han i sin roll har hela ansvaret för kundupplevelsen.

– Det kan vara läskigt att byta bransch, i mitt fall från bank och finans till RUT-branschen. Men jag kände direkt att Hemfrid var ett företag där folk gillar att ha roligt, och det gör jag också. Jag gillar att vara med i förändring och trivs inte när det står still.

Sin utbildning har David från Mälardalens högskola där han studerade beteendevetenskap. Han har även hunnit bo både i Japan och i England.

– Jag tror att jag alltid har varit intresserad av psykologi, människor och kultur, inte minst från att ha bott utomlands. Min grundsyn är att det vore hemskt tråkigt om vi alla vore likadana. Jag älskar att träffa människor, och på mitt förra jobb kände jag att jag ville jobba med kundkontakt och personal i större utsträckning. Det är så otroligt givande för mig att se potential och hur människor utvecklas. När Hemfridare går vidare i karriären - oavsett om det är inom Hemfrid eller inte - blir jag glad på riktigt.

Dagarna som områdeschef är väldigt varierande. David berättar:

– Jag jobbar tätt ihop med mitt team och har alltid ett öga på mobil och mejl om en kund eller Hemfridare vill nå mig. Jag arbetar alltså både med kund, försäljning och ledarskap och jag gillar alla delar. Jag tror att en viktig egenskap i den här rollen är att vara en bra lyssnare, både mot kunder och hemfridare. Båda ska trivas och bli nöjda med resultatet, och jag är den som ska skapa förutsättningar för det. Och jag gillar det! Jag vill skapa en kundupplevelse där Hemfrid visar att vi ger en personlig service och att vi levererar en upplevelse.

Av de saker han själv vill utvecklas inom i framtiden nämner han utbildningar och att jobba ännu mer med ledarskap.

– Jag gillar att hålla utbildningar, och skulle vilja utveckla och hålla fler utbildningar både för våra tjänstemän och Hemfridare, i till exempel kundservice. Det ska jag föreslå!

David Jansson - Därför ska du jobba hos Hemfrid:

  • Du älskar att leverera service i toppklass – här får du göra det.

  • Du gillar att lösa problem och fokusera på lösningar.

  • Du måste älska att arbeta med människor! Här är alla olika och det berikar.

  • Du är lite tävlingsinriktad och vill utvecklas – här är karriärmöjligheterna många. Du får ansvar, men även förtroende och möjligheter.

Personlig fakta

Namn: David Jansson

Roll på Hemfrid: Områdeschef

Bor i: Solna

Gör på fritiden: Jag gillar att se på hockey, resa, spela golf och gå på konserter med min sambo.

Vill du bli en i vårt team? Just nu söker vi fler kollegor. Ansök här!