Så hanterar vi covid-19
Kontorsflytt

Kontorsflytt

Har ni vuxit ur era lokaler eller behöver ni inte längre lika stort? Oavsett vilken sorts flytt ni står inför brukar det ta mycket tid, därför finns vi för att hjälpa er. Istället för att bära möbler kan ni fokusera på det ni gör bäst.

Fyll i fälten för att se pris

Läs mer

Vad ingår i Hemfrids kontorsflytt?

Ni kanske står inför ett byte av lokal eller ska flytta en hel avdelning på kontoret. Vi hjälper både det mindre företaget och det större bolaget. Utöver själva flytthjälpen kan vi montera möbler och återvinna gammal kontorsinredning. Det viktiga för oss är att flytten inte påverkar er dagliga aktivitet, därför är koordinering och erfarenhet viktigt för oss.

Så bokar du

Börja med att fylla i formuläret och skicka till oss. Vi kontaktar dig så snabbt som möjligt så att vi kan prata om en lösning som passar just er flytt.

Pris

Vi är enkla. Av oss får du ett fast pris.

Vanliga frågor om Hemfrids Kontorsflytt

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om Hemfrids Kontorsfllytt, om tjänsten, bokning, och prisförslag och allmänna frågor.

  • Om tjänsten
  • Om bokning och prisförslag
  • Allmänna frågor
  • Vad ingår i en kontorsflytt?

    I kontorsflytt ingår lån av flyttlådor, flyttpersonal, flyttbil och försäkring. Säg till om ni vill få hjälp med packning så räknar vi in det i prisförslaget.

  • Flyttar ni andra företag förutom kontor?

    Absolut! Vi kan flytta alla typer av företag, lokaler och butiker. Kontakta oss genom att fylla i adressen på Kontorsflytt som företaget flyttar från, till och kvadratmeteryta i formuläret så löser vi det!

  • Flyttar ni kontor i hela Sverige?

    Våra flyttbilar utgår från Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Från dessa städer med omnejd kan vi flytta över hela landet. Vi erbjuder även flytt från Linköping, Norrköping och Västerås till orterna ovan. Fyll i formuläret på Kontorsflytt så ser du om vi erbjuder kontorsflytt till er nya adress.

  • Ingår det flyttlådor?

    Ja, med oss ingår alltid lån av flyttlådor. Meddela oss på Flyttservice hur många lådor ni behöver så levererar vi dem till er i god tid inför er kontorsflytt. Ni får låna så mångalådor som ni behöver och vi bokar samtidigt upp ett tillfälle ett par veckor efter kontorsflytten för att hämta tillbaka dem.

  • Kan ni hjälpa till med packning?

    Absolut, vi hjälper er gärna med att packa ner allt när ni ska flytta kontoret eller lokalen. Säg till när ni bokar så ordnar vi det!

  • Kan ni packa upp efter kontorsflytten?

    Ja, absolut! Berätta att ni önskar uppackning så tar vi med det i beräkningen till ert prisförslag.

  • Kan ni montera kontorsmöbler efter flytten?

    Det ingår enklare uppmontering i vår flytthjälp. För mer omfattande montering kan vi med vår tjänst Enklare hantverk hjälpa er.

  • Flyttar ni kassaskåp?

    Det beror på vikten på kassaskåpet. Meddela oss storlek och vikt så kikar vi på det!

  • Kan ni hjälpa till med magasinering?

    Vi erbjuder inte magasinering.

  • Hur bokar jag en kontorsflytt?

    Fyll i uppgifterna i formuläret överst på sidan Kontorsflytt så kontaktar vi er.

  • Hur långt i förväg behöver vi boka kontorsflytten?

    Ni kan ha chans att få flytthjälp med bara några dagars varsel men boka i så god tid som möjligt för att vara på säkra sidan. Vi utför flyttar hela månaden men det är högst tryck i månadsskiftet och i mitten av månaden så dessa datum bokas fortast upp.

  • Hur nära inpå kan vi göra ändringar i flytten?

    Ni kan alltid kontakta oss för mindre justeringar. Om justeringarna innebär behov av mer personal eller bilar kan vi dock inte alltid garantera om ändringen görs för nära inpå flytten.

  • Vad kostar en kontorsflytt?

    När ni fyller i uppgifterna på Kontorsflytt så kontaktar vi er och lyssnar in era behov för att kunna sammanställa ett prisförslag.

  • Är det fast pris på kontorsflytt?

    Ja, vi räknar ut ett fast pris baserat på er förfrågan.

  • Hur lång tid tar en kontorsflytt?

    Det beror helt på omfattningen av just er flytt. Hör av er så kan vi gå igenom era förutsättningar!

  • Behöver vi vara på plats på båda adresserna på flyttdagen?

    Det är inte nödvändigt men alltid en fördel om någon är på plats på nya adressen för att försäkra att allt hamnar på rätt plats. Om något inte ska följa med flyttlasset från gamla adressen är det bra om någon finns på plats för att ge instruktioner om det.

  • Är kontorsflytten försäkrad?

    Självklart! Vi är försäkrade med Länsförsäkringar till ett värde upp till 10 miljoner kronor om något skulle skadas under er flytt. Observera att om ni väljer att själva packa flyttlådorna så är ni ansvariga för att skydda innehållet i dem.

Varför Hemfrid?

  • Ansvarsförsäkring

    Skulle olyckan vara framme så har Hemfrid en ansvarsförsäkring och står för de skador som orsakats av vår personal. Såklart är våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från jobbet.

  • Utbildad personal med kollektivavtal

    Alla våra anställda är utbildade och försedda med fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal.

Dags för en enklare vardag!

Få en prisuppskattning.

Boka